HTML Quotation و Citation Elements ها نقل قول کننده هستند که به صورت تگ های زوج در HTML به کار می روند. هر کدام از این نقل قول کننده ها و عناصر استناد می توانند اتریبیوت خاص خود را دریافت و در صفحه مرورگر نمایش دهند. در آموزش جلسه ششم، به معرفی این تگ ها پرداخته ایم. برای آشنایی بهتر می توانید فیلم آموزشی آشنایی با HTML Quotation و Citation Elements را مشاهده کنید.

فیلم آموزشی آشنایی با HTML Quotation و Citation Elements

برای مشاهده فیلم آموزشی، از فیلترشکن استفاده کنید.

عناصر نقل‌قول HTML Quotation

در زبان برنامه‌نویسی HTML، از عناصر مختلفی برای نمایش نقل‌قول‌ها در متن استفاده می‌شود. این عناصر به طرز معینی‌ به متن افزوده می‌شوند تا نقل‌ قول‌ها را از سایر محتویات جدا کرده و به نمایش بگذارند. برخی از این تگ ها عبارت اند از :

  • blockquote
  • q
  • abbr
  • address
  • cite
  • bdo

تگ <blockquote> در HTML Quotation

برای نقل مستقیم متن‌ها یا پاراگراف‌های طولانی استفاده می‌شود. این عنصر به مرورگر اطلاع می‌دهد که محتوای درون آن از منبع دیگری نقل‌قول شده است. به طور کلی، استفاده از این عنصر موجب افزایش تورفتگی‌ها در صفحه می‌شود و متن داخل آن از راست و چپ فاصله می گیرد.

مثال:

تگ blockquote

این یک نقل‌قول طولانی است که از منبع خاصی گرفته شده است.

تگ <q> در HTML Quotation

تگ q برای کوتیشن یا نقل قول های کوتاه تر استفاده می شود. این تگ به مرورگر اطلاع می دهد که محتوای درونی آن نقل قول است. از این رو، برای گوگل حائز اهمیت و قابل فهم خواهد بود.

مثال

HTML Quotation تگ q

HTML Quotation تگ q

تگ <abbr>

در صورتی که به دنبال استفاده از کلمه مخفف هستید، می توانید از این تگ استفاده کنید. با این ویژگی که بعد از اتریبیوت تایتل به تگ abbr می توان با نشانه گر موس بر روی نوشته رفت و مخفف کلمه را به صورت کامل مشاهده کرد. به مثال زیر توجه کنید :

HTML Quotation تگ abbr

HTML Quotation تگ abbr

تگ <address>

همانگونه که از نام این تگ مشخص است، برای ثبت مشخصات و آدرس در صفحات مرورگر می توانید از این تگ استفاده کنید. در نظر داشته باشید که این تگ به صورت زوج نوشته می شود.بعد از نوشتن مشخصات کامل برای هر سطر از تگ br جهت پایین آمدن سطر بعد استفاده کنید. به مثال زیر توجه کنید :

تگ address

تگ <cite>

تگ cite نیز یک تک زوج است. از این تگ برای اشاره کردن به یک کتاب، شعر، موسیقی، فیلم، اثر هنری و … استفاده می شود. در نظر داشته باشید که این المنت معمولا به صورت ایتالیک نمایش داده می شود. به مثال زیر توجه کنید :

HTML Quotation تگ cite

تگ <bdo>

استفاده از تگ bdo می تواند متون شما را از راست به چپ یا از چپ به راست تغییر دهد. برای استفاده از این تگ، تنها کافیست تا اتریبیوت dir را اعمال و سپس rtl یا ltr را مشخص کنید. rtl مخفف right to left و ltr مخفف left to right است.

سخن پایانی

در نظر داشته باشید که تگ های Quotation نیاز به تمرین دارند و آموزش بدون تمرین، مانند ساختمانی بی سقف است. از این نقل قول ها می توانید متن، تصویر، فیلم، موسیقی و … را به صورت معتبر نمایش دهید.

مشاهده دوره آموزش مقدماتی رایگان html و css

منبع مرجع آموزش سایت w3chools

دیدگاهتان را بنویسید