HTML Text Formatting شامل چندین عنصر و ویژگی برای تعریف متن با معنای خاص است. در این آموزش به معرفی مهم ترین فرمت های html اشاره خواهیم کرد.

فیلم آموزشی  آشنایی با HTML Text Formatting

برای مشاهده فیلم آموزشی، از فیلترشکن استفاده کنید.

معرفی HTML Text Formatting

در ادامه به معرفی تگ های زیر خواهیم پرداخت.

  • <b> : بلد کردن متن (Bold text)

<b>: برخی موارد ما نیاز خواهیم داشت تا قسمتی از متن مورد نظر خود را در صفحه مرورگر، بلد کنیم. برای انجام این کار می توان از تگ <b> استفاده کرد. این تگ به صورت زوج نوشته می شود. برای بلد کردن تمام یا قسمتی از متن کافی است آن را مابین دو تگ شروع و پایان قرار دهیم.

  • <strong> : مشخص کردن یک متن مهم (Important text)

<strong>:  این تگ را می توان با تگ بلد مقایسه کرد. هر دو این تگ عمل را انجام می دهند. تفاوت اصلی آن ها از نظر موتورهای جست و جو گر گوگل و سئو است.

  • <i> : ایتالیک کردن متن (Italic text)

<i>: در برخی موارد نیاز به ایتالیک نوشتن متن خود خواهیم داشت. از این رو، برای ایتالیک نوشتن متن خود از این تگ استفاده می کنیم. در نظر داشته باشید که این تگ نیز یک تگ زوج است و نیاز به شروع و پایان دارد.

  • <em> : تاکید کردن بر متن (Emphasized text)

<em>: برای تعریف کردن یک متن با تاکید، معمولا از این تگ استفاده می شود که آن را  به صورت italic نمایش می دهد. عملکرد آن مشابه با تگ <i> است.

  • <mark> : مارک کردن متن (Marked text)

<mark>: در برخی موارد ممکن است شما بخواهید تا قسمتی از متن خود را متفاوت کنید. از این رو برای تغییر رنگ و اندازه آن از تگ mark استفاده می کنند. در نظر داشته باشید که این تگ زوج و نیاز به شروع و پایان دارد.

  • <small> : کوچک کردن

<small>: در مواردی نیاز به کوچک کردن تمام یا قسمتی از متن خود داریم. از این رو، از تگ small استفاده می کنیم. این تگ نیز زوج است. در صورتی تنها یک بخش، یک جمله یا یک کلمه را می خواهید کوچک کنید، آن را مابین تگ شروع و پایان small قرار دهید.

  • <del> : خط زدن یا در نظر نگرفتن

<del>: با استفاده از این تگ می توانیم روی حروف، کلمه یا متن مورد نظر خطی ایجاد کنیم که گویا آن نوشته خط خورده است. این تگ نیز زوج است و نیاز به شروع و پایان دارد.

  • <ins> : خط کشیدن زیر متن

<ins>: با استفاده از این تگ زوج، می توان زیر متون مورد نظر خط کشید. تنها کافی است تا قسمت مورد نظر خود را مابین شروع و پایان این تگ قرار دهیم.

  • <sub> : پایین نویس

<sub>: با استفاده از این تگ زوج، متن مورد نظر یک کاراکتر پایین تر از خط عادی قرار می گیرد و مقداری فونت آن کوچک تر نمایش داده می شود.

  • <sup> : بالا نویس

<sup>: این تگ مشابه نوشتن توان در ریاضی می ماند. این تگ نیز زوج است و نیاز به شروع و پایان دارد. برای اینکه متن مورد نظر خود را به صورت بالا نویس بالای خط قرار دهید آن را مابین دو تگ قرار دهید.

سخن پایانی

در این آموزش به HTML Text Formatting اشاره شد. تمامی تگ های فوق به صورت زوج در بستر html نوشته می شوند. برای مشاهده سایت مرجع می توانید اینجا کلیک کنید.

در این دوره به مباحث مبانی و آشنایی با Html و css اشاره می شود. برای مشاهده کامل دوره به لینک زیر مراجعه کنید.

دوره مقدماتی html و css

دیدگاهتان را بنویسید