در دنیای امروز که رقابت برای جلب توجه مخاطبان به اوج خود رسیده، ایجاد استراتژی تولید محتوا، نقشی کلیدی برای هر سئوکار را خواهد داشت. اگر به عنوان یک سئوکار، به دنبال افزایش ترافیک و رتبه سایت در نتایج گوگل هستید، باید از اهمیت استراتژی محتوا باخبر باشید. در واقع استراتژی محتوا، همانند نقشه گنجی است که عدم وجود آن، شما را سردرگم خواهد کرد.

در این آموزش، شما را با روشی اصولی و موثر برای ایجاد استراتژی محتوا آشنا خواهیم کرد. ما تمامی جوانب را در نظر گرفته ایم تا بتوانید نیاز کاربران را به خوبی تحلیل کرده و بهترین بهینه سازی محتوا را انجام دهید.

استراتژی محتوا چیست ؟

اگر بخواهیم به ساده ترین حالت ممکن استراتژی محتوا را بیان کنیم، می توانیم آن را به نقشه گنج تشبیه کنیم. آنچه در نقشه گنج مشاهده می شود، موانع و مسیرهای دستیابی به گنج است.

استراتژی محتوا چیست ؟

در واقع، استراتژی محتوا یک برنامه ریزی برای ارائه محتواست که هدف اصلی آن، جذب و ترغیب کاربران به وب سایت هدف خواهد بود. تنظیم و ایجاد استراتژی محتوا برای هر وب سایت و هر کلمه کلیدی متفاوت است.

به طور خلاصه، استراتژی محتوا با اهداف کسب و کار، زمان، بودجه، نیاز مخاطبین و تکنیک های سئو طراحی می شوند. نتیجه یک استراتژی موفق، جذب کاربران، افزایش ترافیک و تبدیل کاربران آنلاین به مشتریان شما خواهد بود.

چگونه استراتژی محتوا بنویسیم ؟

اکنون که به معرفی واژه “استراتژی محتوا” پرداختیم، متوجه شدید که استراتژی، برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف است. اما سوال دوم این است که چگونه، استراتژی محتوا بنویسیم؟ قبل از ایجاد استراتژی محتوا، به دنبال پاسخ برای سوالات زیر باشید تا بتوانید با اطلاعات کامل، استراتژی خود را ایجاد کنید.

چگونه استراتژی محتوا بنویسیم ؟

1- چه افرادی به دنبال محتوای شما خواهند بود ؟ سن، جنسیت، نیاز

زیباترین ویژگی انسان ها، تفاوت های اساسی در شخصیت و نیازهایشان است. شما در چه زمینه ای فعالیت می کنید و چه افرادی به دنبال شما می آیند ؟ جنسیت و بازه سنی افراد را تارگت کنید و همواره تلاش کنید تا نیازهای آن ها را به بهترین شکل درک کنید. در صورتی که نیاز کاربران خود را درک نکنید، نمی توانید آن ها را جذب کرده یا آن ها را به مشتری وفادار تبدیل کنید.

2- شما چگونه به نیاز کاربران خود پاسخ می دهید؟

اکنون که نیاز کاربران خود را درک کرده اید، چگونه به آن ها پاسخ می دهید؟ محتوای متنی، تصویر یا فیلم کاربران شما را راضی خواهد کرد ؟

شاید برای شما مفید باشد : انواع محتوا برای سئو چیست ؟

3- نکته منحصر به فرد شما نسبت به رقیب هایتان چیست ؟

در بازار پر رقابت آنلاین، شما باید نکات منحصر به فرد خود را متمایز کنید. با وجود اینکه ممکن است در ابتدا، رقابت با سایت های بزرگ دشوار به نظر برسد اما تمام تلاش خود را بکنید. تلاش شما از دید موتورهای جستجو مانند گوگل مخفی نمی ماند.

نکته نویسنده :

جذابیت الگوریتم گوگل را زمانی تجربه کردم که یک وب سایت سئو سفید (اکثر موارد به درستی انجام شده بود)، با کمترین اعتبار دامنه، بیشترین امتیاز (رتبه 1) را در نتایج گوگل داشت!

4- چقدر زمان و بودجه در اختیار دارید ؟

تیم تولیدکننده محتوا چند نفر هستند؟ تیم شما چند کلمه با چه کیفیتی را در طول روز، هفته یا ماه تولید می کند؟

این مطلب، به سئو شما کمک خواهد کرد : مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر سئو 

5- کدام پلتفرم ها مد نظر شما خواهد بود ؟

یوتیوب، فیس بوک، اینستاگرام و یا سایر شبکه های اجتماعی در کنار استراتژی شما فعال هستند؟ طبق بیانیه گوگل، شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راه ها برای تبلیغات وب سایت شما خواهد بود که در کنار استراتژی محتوا، به شما کمک می کند تا موفقیت را سریع تر تجربه کنید.

به خودت افتخار کن که به دنبال دانش بیشتری هستی : بررسی ضوابط و الگوریتم های گوگل برای سئو 

چگونه استراتژی بنویسیم ؟

چگونه استراتژی بنویسیم ؟

 

برای استراتژی، فرمول خود را پیدا کنید. فرمولی که تمامی موارد فوق و جلسات گذشته را شامل شود و تمامی موارد را پوشش دهد. این مورد را با پیداکردن کلمات کلیدی حوزه کاری خود شروع کنید. سختی کلمات کلیدی را دسته بندی کرده و تولید محتوا را شروع کنید.

در نهایت

ایجاد استراتژی محتوا، ابتدایی ترین اما کلیدی و مهم ترین عمل یک سئوکار است. با تدوین یک استراتژی محتوای مناسب، می توان شاهد افزایش حضور مخاطبان به سایت شد. همانگونه که از قبل، من برای افزایش ترافیک، نیاز شما را پیش بینی کرده و این محتوا را ارائه کردم. در نظر داشته باشید که پس از جذب کاربران، استراتژی برای جذب و وفادار کردن مشتری خود داشته باشید. این عمل به ریتارگتینگ نیز شناخته می شود.

اگر به سئو علاقه مند هستید، دوست خوب هم هستیم. سئو، فراتر از شغل است و جذابیت آن با پیشرفت تکنولوژی، افزایش خواهد یافت. من علی سهراب پور هستم که از سال 96 وارد دنیای سئو شده ام. با ارائه تجریبات شخصی خودم به همراه مستندات معتبر مانند گوگل، سئو را به تو خواهم آموخت. برای مشاهده دوره آموزش سئو رایگان از مبتدی تا پیشرفته، به لینک زیر مراجعه کنید.

آموزش سئو از مبتی تا پیشرفته

دیدگاهتان را بنویسید