ند مهم ترین قدم قبل از شروع به تولید محتوا، در نظر داشتن استراتژی و داشتن کلیدواژه و کلمه کلیدی است. انتخاب کلمه کلیدی مناسب، می تواند محتوای شما را به شکلی بهینه به کاربران و موتورهای جستجو مانند گوگل ارائه دهد. کلمه کلیدی چیست و چرا اهمیت زیادی دارد؟ چگونه کلمات کلیدی و کلیدواژه های مناسب را پیدا کنیم؟

کلمه کلیدی چیست ؟

کلمات کلیدی (کلیدواژه، کوئری)، عبارتی است که کاربران برای برطرف کردن نیاز خود آن را در موتورهای جستجو وارد کرده و آن را سرچ می کنند. برای اینکه بتوانید بهترین عملکرد را در موتورهای جستجو داشته باشید، انتخاب کلمه کلیدی مناسب بسیار حائز اهمیت است.

کلمه کلیدی چیست ؟

سختی کلمه کلیدی به چه معنی است؟

برخی از کلمات کلیدی، رقابت های سنگین تری نسبت به سایر کلمات دارد. به صورت کلی، هرچه تعداد حروف کلمه کلیدی شما کمتر شود، به دلیل اینکه موضوع جامع تری را پشتیبانی می کند، رقابت سنگین تری نیز خواهد داشت.

از این رو، کارشناس سئو و محتوا، کلمات کلیدی را از یک الی دو کلمه سخت، دو الی چهار کلمه را میانگین و کلمات بیشتر را با کمترین سختی در نظر می گیرند. البته این مورد نمی تواند برای تمامی موارد به این شکل باشد و در برخی موراد، کلمات کلیدی بلند نیز رقابت سنگینی دارند.

چرا کلمات کلیدی مهم هستند ؟

چرا کلمات کلیدی مهم هستند ؟

همانگونه که در مطلب فوق بیان کردیم، کاربران برای برطرف سازی نیازهایشان، کلیدواژه هایی را در موتورهای جستجو (کلمات کلیدی) را وارد می کنند. در صورتی که شما از کلمه کلیدی اشتباه استفاده کنید، رفتار کاربر به گوگل اثبات می کند که محتوای ارائه شده از سمت شما با کلمه کلیدی انتخابی شما، متفاوت است.

با این وجود، حتی اگر محتوای بی نظیری ارائه دهید، در نتایج برتر کاربران نمایش داده نمی شود. در برخی مواقع، در صورتی که محتوای با کیفیتی ارائه دهید اما کلمه کلیدی مناسبی انتخاب نکرده باشید، برای شما کلمه کلیدی مرتبط قرار می دهد.

همچنین، با توجه به  اعتباردامنه و سابقه شما، با سنجیدن سختی کلمات کلیدی می توانید وارد چالش با رقیب های خود شوید. با ارائه محتوای یونیک و جذاب به جنگ رقیب های خود رفته و نتایج اول را کسب کنید.

چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنیم؟

چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنیم؟

راه های پیدا کردن کلمه کلیدی چیست ؟ اهمیت بالای کلمات کلیدی، سبب می شود تا راه ها و ابزارهای زیادی به کمک شما بشتابند. با انتخاب کلمه کلیدی مناسب، نه تنها شما، بلکه کاربران و حتی موتورهای جستجو در مسیر درست قرار می گیرند. از این رو، در صورتی که کمی جستجو کنید، ابزارهای متنوعی را مشاهده می کنید که می توانید کلمات کلیدی مناسب خود را پیدا کنید.

مثال بارز و مشخص آن، سرچ گوگل است که به صورت آزاد، سرچ کاربران را به سایرین نشان می دهد. اینگونه، شما می توانید کلمات کلیدی پراستفاده را بدست آورده و در استراتژی محتوایی خود قرار دهید.

در ادامه به برخی از ابزارهای محبوب خارجی و داخلی که به شما کمک می کنند تا کلمات کلیدی را پیدا کنید، اشاره خواهیم کرد.

پیدا کردن کلمات کلیدی گوگل ترند (google trends)

پیدا کردن کلمات کلیدی گوگل ترند (google trends)

همانگونه که از نام این سایت می توان پیش بینی کرد، گوگل ترندز به شما در پیداکردن کلمات کلیدی ترند و محبوب کمک می کند. شما می توانید هر کلمه کلیدی که در حال ترند و محبوبیت است را با توجه به کشور و حتی شهر بررسی کنید.

از دیگر قابلیت این سایت، پیشنهاد کلمات کلیدی مشابه ترند (با احتساب درصد) است. ویژکی منحصربه فرد سایت گوگل ترندز، پشتیبانی آن توسط شرکت گوگل است که شما با خیالی آسوده می توانید از این وب سایت به صورت رایگان استفاده کنید.

سرچ گوگل (google search)

آیا تنها گوگل ترندز به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی را پیدا کنید؟ خیر. از آنجایی که گوگل از اهمیت انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای پاسخ نیاز به کاربر آگاه است، پر سرچ ترین کلمات کلیدی مشابه که در آن سرچ می کنید را در اختیار شما خواهد گذاشت.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی پرسرچ، تنها کافیست تا عبارت مشابه را سرچ کرده و سایر نتایجی که گوگل به شما می دهد را به عنوان کلمات کلیدی پر سرچ برداشت کنید.

به عنوان مثال، به کلمه کلیدی “آشپزی” که در گوگل سرچ کرده ایم دقت کنید. اکنون می توانید پیشنهادات گوگل در سایر کلمات کلیدی که با آشپزی شروع می شوند را مشاهده کنید. شما می توانید برای هر کدام، محتوای منحصربه فرد ایجاد کرده و اینگونه در پر سرچ ترین موضوعات، حاضر شوید.

سرچ گوگل (google search)

همچنین برای پیدا کردن کلمات کلیدی پرسرچ می توانید از برخی پسوند و پیشوند ها استفاده کنید. برخی از این پیشوند و پسوند ها شامل :

  • آیا
  • چرا
  • چگونه
  • فرق
  • برای
  • با

آیا سرچ گوگل به تنهایی برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب است ؟

خیر. شرکت گوگل در انتشارات خود بیان می کند که همیشه به دنبال موضوعات مشخص و یا ترند نباشید. با وجود اینکه می توان تمامی اطلاعات مورد نیاز بشریت را در گوگل پیدا کرد، اما در برخی موارد نادر، اطلاعات کافی در مورد موضوعی خاص مشاهده نمی شود. در این هنگام، تنها راهکار گوگل، نمایش نتایج مشابه به سرچ شما خواهد بود.

برای مواردی که هیچ گونه محتوایی برای عرضه وجود ندارد، بهترین زمان برای تولیدمحتوا خواهد بود. فقر محتوایی می تواند یک چالش جذاب برای شما باشد تا بتوانید ترافیک فراوانی را به سمت خود هدایت کنید زیرا رقیبی ندارید که بخواهید از آن بهتر عمل کنید. تلاش کنید تا بهترین اطلاعات ممکن را ارائه دهید تا افزایش ترافیک به وب سایت شما سرازیر شود.

در نهایت، برای استفاده از سایر ابزارهای ایرانی مانند میزفاتولز یا کیوردچی، تنها کافیست روی نام آن ها در لیست بالا کلیک کرده و نحوه استفاده از هرکدام را در وب سایشتان فرا بگیرید.

سخن پایانی

در دست داشتن نقشه راه یکی از موارد مهمی است که شما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. برای داشتن یک استراتژی محتوایی، نیازمند تحقیق کلمات کلیدی هستید تا بتوانید نقشه خود را تکمیل کنید. با دانش اینکه کلمات کلیدی چگونه بدست می آیند، می توانید تعداد ورود کاربران به وب سایت خود را افزایش دهید و شانس دیده شدن در نتایج اول گوگل را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید